Your cart is empty.
×
Your cart is empty.

Zubné pasty vyrábané so srdcom

Zubné pasty vyrábané so srdcom
17. augusta 2018 Martina Bachledová

Rozhovor so zakladateľkou a vývojárkou značky “biela perla” Ing. Antóniou Juríkovou

Prečo vás zaujímajú práve biele zuby?

Vždy ma fascinovali biele zuby. Nanešťastie, som z generácie “tetracyklínových detí”. Iné antibiotiká neboli a z týchto liekov mi ostali trvalo hnedé zuby. Farbu zubov totiž určuje zubovina, ktorá sa nachádza pod sklovinou a tá mi už ostala trvalo žltá.

Takže preto niektoré zubné pasty nefungujú?

Presne tak, pasty síce vyčistia povrchovú sklovinu od škvŕn z jedál a nápojov, ale príčina žltých zubov môže spočívať práve v zubovine, ktorá bola narušená užívaním liekov alebo ovplyvnená genetickými predispozíciami.

Ako  sa slovenská firma dostala k výrobe zubných pást, nie je to trochu netradičné?

Začali sme s výrobou gélových bieliacich systémov na zuby už pred 20 rokmi. Postupne sme chceli okrem takéhoto bielenia zubov priniesť aj niečo nové, preto sme začali s vývojom a výrobou špecifických zubných pást.

Ako taká zubná pasta vzniká?

(Smiech). Predchádzajú tomu mesiace vyštípaného jazyka a kilá vyhodených vzoriek. Pastu totiž miešam tak, ako keby mala byť pre mňa, musí byť perfektná. Kombinujeme rôzne silice a arómy. Niekedy sa stane, že jedna kvapka pokazí celú vzorku. Trvá to dni či týždne. No a keď som konečne spokojná, nastáva druhá fáza. Dosiahnuť túto chuť a kvalitu aj v prvej tzv. nultej šarži, ktorá má 200 kg. Neraz sa vyhodila aj tá.

To musí byť nákladná výroba..

Áno, pri vývoji nehľadíme na náklady, riadime sa srdcom. Pasta musí nielen výborne chutiť, musí v prvom rade chrániť ďasná a zuby, no a na tom sa nešetrí.

Ako ste sa s ekonomickým vzdelaním dostali k takejto úzkej špecializácii?

Chémiu som na škole nenávidela, ale nikdy nehovor nikdy. Nie som vyslovene ekonomický typ, skôr stále hľadám v živote nové výzvy a zmeny. Samozrejme pri výrobe spolupracujeme s odborníkmi v odbore, inak to nejde. Tie správne chute a ingrediencie však vyberám ja. Je to ako keby ste robili stále ten istý koláč, len pridávate vždy iné suroviny. Keď prijímame nových kolegov do výroby, pýtame sa, aký majú vzťah k vareniu. To ostatné sa ľahko naučia časom, musia mať len chuť a odvahu pracovať so surovinami.

Ako sa vám darí vysporiadať sa so silnou konkurenciou?

Konkurenciu si až tak nevšímam. Samozrejme, sledujeme čo sa na trhu deje. Snažíme sa byť inovatívny, ale po svojom a dúfam, že zákazníci to ocenia.

Aký máte úspech so svojou značkou na slovenskom trhu?

Ďakujeme všetkým, ktorí si naše pasty kupujú a sú s nimi spokojní. To je pre nás najlepšia reklama. Myslím si, že slovenský zákazník je konzervatívny a ak rád experimentuje s krémom na tvár, alebo šampónom, tak vo výbere zubnej pasty je opatrný. Veľa ľudí povie, “áno viem o vašej značke, ale ešte som nemal/la odvahu ju vyskúšať”. Ešte stále nás majú zákazníci zaškatuľkovaných v spojitosti s bielením zubov, ale okrem toho ponúkame celý rad skvelých zubných pást na všetky problémy ústnej dutiny.

Aké pasty ponúkate?

Zákazníci si môžu vybrať zo širokej ponuky zubných pást. Okrem klasicky bieliacich, máme zubné pasty pre fajčiarov, pre ľudí s citlivými zubami, paradontózou, pre ľudí so zlým dychom, dokonca aj pre deti. Novinou sú pasty bez fluóru s prírodným kalciom, ktoré sa vyznačujú jemnejšou chuťou, ale o to intenzívnejším pocitom čistých zubov. Takže naozaj ponúkame zubné pasty pre všetkých.

Váš slogan znie “Nový príbeh tvojho úsmevu”. Aký je nový príbeh bielej perly?

Náš nový príbeh priniesol celý rad nových zaujímavých zubných pást. Skrýva sa za tým nesmierne veľa práce, čo sme mohli dosiahnuť iba s podporou všetkých mojich kolegov vo firme. Veľmi im ďakujem za ich nadšenie, kreativitu a podporu, ktorú do práce denne dávajú.

Comments (0)

Leave a reply

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

*